Budżet Obywatelski 2018 - głosowanie ruszyło!

Jak co roku prosimy Państwa o pomoc w głosowaniu w Budżecie Obywatelskim!

KIEDY? 18.09.2017 - 02.10.2017

GDZIE? Za pośrednictwem strony: https://gdansk.budzet-obywatelski.org/

PROJEKT DZIELNICOWY WRZESZCZ GÓRNY nr 12 - Parki naukowo-muzyczne dla każdego

W imieniu Uczniów i całej społeczności szkolnej - DZIĘKUJEMY!!!

B

Cpanel

Kuchcikowo w 7AB

KULINARNIE

Na zajęciach kulinarnych wszyscy przygotowaliśmy przepyszne potrawy. Podzieliliśmy sie na grupy (tym razem mogliśmy sie sami dobrać:) ). Pod opieką Pani Jagody, Pani Kasi i Księdza Krystiana, który potrafi świetnie gotować, nauczyliśmy się jak się zachować kulturalnie przy stole oraz jak sie układa serwetki papierowe i materiałowe. Ksiądz nauczył moich kolegów jak sie robi dżem, a Agatę i Dominikę jak sie robi naleśniki. Pokazał też jak sie podrzuca naleśniki. Ja w grupie byłam z nowymi uczniami naszej szkoły- Weroniką i Kubą. Gotowało mi sie z nimi całkiem fajnie. Nasza grupa przygotowała sałatkę warzywną. Inne grupy robiły kanapki, naleśniki, sałatki owocowe oraz przepyszny dżem. Kiedy wszyscy zrobiliśmy nasze potrawy to ułożyliśmy je na stole. Wyglądało to bardzo apetycznie. Przed jedzeniem Ksiądz nauczył nas jak sie kulturalnie zachować w restauracji lub na weselu i jak powinny leżeć sztućce. Później poczęstowaliśmy nauczycieli w naszej szkole.

autor Marcelina Lewandowska 7A

fotorelacja

kulinarnie

W Muzeum Kolejnictwa i Muzeum Hymnu Polskiego z 7AB

06.08.2017 klasy 7a i 7b pojechały na wycieczkę. Zbiórka w szkole była o 8:50. Gdy wszyscy  się zebrali ruszyliśmy autokarem do muzeum Hymnu Narodowego w Będominie. Później zwiedziliśmy Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. Mogliśmy przejechać się drezyną. Następnie pojechaliśmy do fabryki porcelany „Lubjana”. Mogliśmy kupić tam kubki, talerze i  filiżanki. Po zakupach udaliśmy się na rynek w Kościerzynie. Gdy dotarliśmy na miejsce podzieliliśmy się na dwie grupy. Klasa 7a poszła na obiad, a 7b miała za zadanie odszukać informacje o mieście podane od opiekunów. Po zakończonej zabawie wróciliśmy do autokaru i powróciliśmy do Gdańska. Mimo brzydkiej i deszczowej pogody wycieczkę można uznać za udaną.

autor Jakub Procki 7A

galeria

Muzeum Kolei

7A w nowym roku szkolnym

Z uśmiechem na twarzy witamy nowy rok szkolny :) 7a w tym roku zmierzy się po raz pierwszy z chemią, biologią, fizyką, geografią i j. hiszpańskim. Mam nadzieję, że zapału do nauki nie zabraknie. A tym czasem w pierwszym tygodniu ruszamy na wycieczki!

IMG 7540

7A poznaje Historię Polski według komiksu

05.09.2017 we wtorek klasy 7a z klasą 7b pojechały na wycieczkę do Grodziska w Sopocie. Na samym początku poszliśmy na wystawę pt. ,, Historia polski według komiksu". Mogliśmy obejrzeć i poczytać o historii Polski, która została przedstawiona w formie komiksu. Potem poszliśmy zobaczyć Grodzisko. Droga nie była tam łatwa- prowadziła przez las i było pod górkę. Pan opowiadał np. czym kiedyś walczono i co jedzono. Dowiedzieliśmy się jak powstawał kiedyś rosół :). W Grodzisku zobaczyliśmy rekonstrukcje dawnych chat, bram i ogrodzenia. Wiele lat temu mieszkali tam ludzie, a na terenach gdzie teraz są sopockie nadmorskie domy było morze. Przez wieki woda cofnęła się z lądu. W tamtych czasach, największym dla ludzi z Grodziska zagrożeniem byli wikingowie. Wikingowie przypływali na łodziach, atakowali i okradali wszystkich. Dlatego, aby trudniej było się do Grodzisku dostać budowano je na wzniesieniach. Były też dobrym punktem obserwacyjnym. Według mnie wycieczka była ciekawa i można było dowiedzieć się wielu nowych rzeczy.

autor Agata Grabska 7a

zdjęcia I      zdjecia II

Grodzisko

Mistrz Ortograficznych Łamigłówek

Dnia 7 czerwca 2017 r. uczennica klasy VI a, Marta Szczypior, uczestniczyła w finale II Wojewódzkiego Turnieju „Mistrz Ortograficznych Łamigłówek”.

Powoli, ale do celu. Sukces w ortografii- możliwy dla każdego!

Gratulacje!

Organizatorami przedsięwzięcia byli Prezydent Miasta Gdańska oraz Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 5 w Gdańsku. Turniej objęty był honorowym patronatem Kuratora Oświaty, Polskiego Towarzystwa Dysleksji oraz Pomorskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.