Dzień Otwarty

Layout

Menu Style

Cpanel

Udział w spektaklu teatralnym "Chłopcy z Placu Broni"

10 stycznia odbyła się wycieczka do Multikina na spektakl pt. „Chłopcy z Placu Broni’’. Była to adaptacja powieści węgierskiego pisarza Ferenca Molnara. Obejrzeliśmy poruszającą historię o dwóch grupach chłopców rywalizujących o plac do gier i zabaw. Jedni nazywali się „Chłopcami z Placu  Broni”, drudzy – „Czerwonoskórzy”. Obie grupy wykazały się odwagą i poświęceniem, by bronić swojego miejsca. Największym bohaterem był chłopiec o imieniu Nemeczek, który w obronie Placu oddał życie.  Za sprawą teatralnych zabiegów plac broni stał się miejscem, w którym   królowała dziecięca wyobraźnia, a walka chłopców o ich własą przestrzeń, przeobraziła  się tak naprawdę w miesce symbolizujące  „małą ojczyznę”, gdzie wyznaje się takie wartości jak przyjaźń, honor czy lojalność wobec przyjaciół. Ciekawe kostiumy i piękna scenografia  przeniosły nas  na ulice dawnego Budapesztu, pozwoliły uruchomić  wyobraźnię czyniąc spektakl niezapomnianym.

Maja Górecka

Wigilia w klasie IV A

W dniu 22.12.2017 klasa IV A obchodziła Wigilię klasową. O godzinie 10.00 rozpoczęły się jasełka. Wszyscy ładnie odegrali swoje role, a nasza klasa miała przyjemność zaśpiewać kolędę pt. ,,Oj maluśki,maluśki''. Później wróciliśmy do klas. Zaczęliśmy ucztę. Po podzieleniu się opłatkiem przyszła pora na długo wyczekiwane prezenty. Każdy cieszył się ze swojego podarunku. Następnie pokolędowaliśmy trochę. Potem przyszedł czas na pożegnanie się i rozejście się do domów. Wszystkim rodzicom, uczniom, Pani Joannie Dulek, nauczycielom i pracownikom szkoły życzymy : Wesołych, spokojnych oraz radosnych świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku. Do zobaczenia w 2018!

Jakub Kreczman

Wizyta klasy 4 a w Gdańskiej Straży Miejskiej

29 listopada całą klasą pojechaliśmy do siedziby Sstraży Miejskiej w Gdańsku. Podróż tramwajem trwała około 30 min. Na miejscu przywitał nas Pan Przemek pracownik straży, który opowiadał nam o segregowaniu odpadów. Obejrzeliśmy też filmik o ekologii, którego bohaterami byli Adam i Ewa. Po zakończonej prezentacji otrzymaliśmy karty pracy oraz drobne upominki, nawiązujące treścią do tematu warsztatów. Niespodzianką było spotkanie z psem straży miejskiej MARLEJEM. Wszyscy byli zachwyceni – ja szczególnie J. Po zakończonej wizycie w Straży Miejskiej czekała nas kolejna niespodzianka, czyli obiad w KFC. Gdy wszyscy się już najedli, z uśmiechem na twarzy wróciliśmy do szkoły. To był dardzo udany dzień!

Oliwia Dudek, klasa  IVa

Andrzejki w klasie 4 a

29 listopada na lekcji wychowawczej odbyły się klasowe Andrzejki. Przygotowaliśmy wiele wróżb, takich jak przekuwanie papierowych serc, ciastka z wróżbami, lanie wosku, losowanie kolorowych karteczek, wrzucanie pieniążka 1 groszowego do pudełka oraz odnajdywanie swoich szczęśliwych numerków, które zdradzały nasze charaktery. To był wyjątkowo udany dzień, ponieważ wszyscy bardzo dobrze bawiliśmy się.

Maja Górecka kl. IV a

Klasa IVa w Muzeum Archeologicznym w Gdańsku

Dnia 27.10.2017r. klasa IVa wraz z wychowawczynią oraz z Panią Anetą Wieczorek odwiedziła Gdańskie Muzeum Archeologiczne. W muzeum została przeprowadzona lekcja pt. "Podróż w dawne czasy". Dowiedzieliśmy się, że dawniej na ziemiach Polski panował mróz za sprawą olbrzymiego lodowca skandynawskiego. Była to epoka kamienia. Później zaczęto uprawiać rolę, hodować zwierzęta, często używano naczyń glinianych. Klimat się ocieplił. Była to epoka brązu. Następnie Pani przewodnik opowiedziała nam o epoce żelaza. Według naukowców trwa ona do dziś. Popularne stają się wyroby odlewnicze z brązu np. kolczyki,wisiorki itp. Na koniec mogliśmy obejrzeć eksponaty muzeum. Bardzo podobała nam się łódź ze starych czasów. Dziękujemy za pomoc Pani Anecie która czuwała nad naszym bezpieczeństwem razem z Panią Joanną Dulek. Muzeum bardzo nam  się podobało i chętnie tam wrócimy.  Zadowolona klasa IVa.