Font Size

Cpanel

Wizyta kl IB w Fokarium na Helu

Wizyta kl IB  w Fokarium na Helu

Dzień 16 maja 2017 był dla nas wyjątkowy!  Z samego rana wyjechaliśmy autokarem   na naszą pierwszą całodzienną wycieczkę  na Hel.  Już od rana byliśmy baaardzo podekscytowani tym co nas czeka na miejscu.  Pogoda tego dnia była cudowna- jak na zamówienie!!! Po przyjeździe udaliśmy się do Muzeum Rybołówstwa położonym przy helskim porcie. Na wystawach w Muzeum Rybołówstwa prezentowane są zagadnienia związane z historią Bałtyku, rybołówstwem na Zatoce Gdańskiej i Zalewie Wiślanym, dziejami Półwyspu Helskiego, a także ze współczesnymi problemami związanymi z gospodarką morską.  Widzieliśmy wystawy etnograficzne łodzi i sprzętów rybackich z terenów Zatoki Puckiej i południowego wybrzeża Bałtyku, dzieje Morza Bałtyckiego, jego fauny i flory oraz dzieje Helu. Na dziedzińcu zaś oglądaliśmy  między innymi największą bezpokładową łódź do połowów przybrzeżnych, drewniane elementy różnych łodzi i statków oraz drewnianą łódź motorową. Na koniec podziwialiśmy piekę widoki z wieży.  Po wyjściu z muzeum udaliśmy się  do Restauracji „Mewa”, w której zaserwowano nam przepyszny obiad!!!  Jak to po obiadku bywa czas na ….odpoczynek. Wymarzonym miejscem była oczywiście piękna plaża, na której najpierw odpoczywaliśmy, a później... szaleliśmy do woli; budowaliśmy zamki i robiliśmy ….orzełki, razem z p. PaulinąJ.  Po zabawach i spacerku udaliśmy się do Stacji Morskiej  UG na warsztaty pt „Zwierzęta Bałtyku” . Poznaliśmy historię tego miejsca oraz ich mieszkańców   czyli fok. Uczestniczyliśmy w  pokazach ich  karmienia i treningu medycznym. Na zakończenie otrzymaliśmy pamiątkowe książeczki i naklejki od p. Justyny (prowadzącej zajęcia).

Pobyt na Helu tak szybko minął….. Jednak  wspomnienia pozostaną na zawsze w naszej pamięci i na ….zdjęciach.

Dziękujemy pięknie  tacie Filipka za pomoc i zaangażowanie w organizację wycieczki.

Znalezione obrazy dla zapytania foka obrazy na facebook